matchlab partnercases

Case: Modderkolk

“De realisatie van een moderne recruitmentaanpak om technisch personeel te werven.”

hero-image

Wat doet Modderkolk?

Modderkolk is een installateur in de industriële elektrotechniek en automatisering. Ze zijn hoofzakelijk werkzaam in het Zuiden van Nederland binnen watermanagement, de industrie en de gezondheidszorg. Het hoofdkantoor is gevestigd in Wijchen en het bedrijf bestaat al meer dan 100 jaar. Vandaag de dag werken er +- 250 mensen voor Modderkolk.

image

Vraagstuk Modderkolk

De markt voor de werving van installatiepersoneel, met name Werktuigbouwkundig of Elektrotechnisch geschoold personeel, is momenteel moordend. Er is een groot tekort aan technisch personeel, dus met de standaard wervingsaanpak red je het niet meer. 

Dit ondervond ook Modderkolk. Daarom vroegen ze onze hulp om een moderne recruitmentaanpak te realiseren.

Bekijk direct de resultaten
image

Consultancy Techniek

Omdat matchlab jarenlange ervaring heeft met consultancy in de technische branche, kennen we de uitdagingen. We geven Modderkolk advies over modern recruitment, onderscheidend vermogen, transparantie, proactieve benadering en online content/communicatie.

image

WerkenBij-website

De oude werkenbij-website van Modderkolk was niet Employee-journey geoptimaliseerd, gebruiksvriendelijk en mobile-first. De campagnes slaagden erin om veel traffic te genereren, maar haakte vervolgens veel te snel af op de website. Daarom hebben we samen met Modderkolk hard gewerkt aan een nieuwe, moderne en geoptimaliseerde WerkenBij-website.

Bekijk hier de website
image

ATS Services

Door het ontbreken van een geschikt Applicant Tracking System werd recruitment onnodig belast met veel administratieve werkzaamheden. Ook was er geen duidelijke ‘candidate journey’ gedefinieerd, waardoor het recruitmentproces onvoldoende efficiënt verliep. 

Door met stakeholders te inventariseren waar de behoefte lagen, hebben we een geschikt ATS kunnen kiezen. Vervolgens zijn we gestart met het implementeren van de applicatie en het trainen van de gebruikers binnen Modderkolk.

image

Recruitmentmarketing + Employer Branding

Modderkolk onderscheidt zich door middel van hun cultuur: het is een echt familiebedrijf waar ‘ons-kent-ons’ en persoonlijke aandacht enorm wordt gewaardeerd. Dat is iets wat bij de grote concullega’s veelal niet zo is, of verloren is gegaan door de grootschaligheid. 

We hebben Modderkolk geholpen deze cultuur te verwerken in hun werkgeverspropositie. Deze communiceren we middels diverse Recruitmentmarketing-campagnes naar de doelgroepen.

Impact diensten

Situatie Modderkolk voor- en na start diensten

Websitebezoekers

Afkomstig uit Recruitmentmarketing

Tijd op webpagina

van gem. 22 sec. naar 2:14 min.

Administratief werk

per week, door automatisering in ATS
image

Meer weten?

Meer weten over het vraagstuk, de ingezette diensten, of de resultaten van deze case? René kan je er alles over vertellen!

Get in touch