1. Gerichte aandacht
Een seperate ‘WerkenBij’ website is het hart van je Employer Branding. Dit is het podium wat je geeft aan jouw werkgeversmerk. Het is de plek waar je jouw kandidaatdoelgroepen op informeert, enthousiasmeert en laat converteren tot sollicitanten. Dit in tegenstelling tot je corporate website, waar veel informatie staat over producten en diensten. Deze content is voor een hele andere doelgroep is ontwikkeld. Je potentiële kandidaten wil je hier niet mee afleiden, zodat ze zich helemaal kunnen focussen op jouw bedrijfscultuur, -waarden en carrièremogelijkheden.
2. Unieke identiteit
Met een aparte WerkenBij-website kan je een unieke en sterke identiteit creëren die past bij jouw werkgeversmerk. Denk aan aangepaste kleuren, visuals en content zoals foto’s en video’s die specifiek zijn ontworpen om jouw bedrijf als aantrekkelijke werkgever te presenteren. Dit eigen platform biedt je de mogelijkheid om jouw bedrijfscultuur tot leven te brengen en potentiële kandidaten een voorproefje te geven van hoe het is om te werken bij jullie organisatie.
3. Betere Candidate Experience
Een losse WerkenBij-website is geheel ingericht en geoptimaliseerd aan de hand van de behoeften in de Candidate Journey. Potentiële kandidaten krijgen hierdoor snel toegang tot relevante informatie over vacatures, de bedrijfscultuur en het sollicitatieproces. Dit zorgt voor minder frustratie bij kandidaten omdat het geen grote en ingewikkelde website is (zoals een corporate website vaak wel is). Een geoptimaliseerde website resulteert dus in een positievere indruk van jouw organisatie en werkgeversmerk.
4. Meetbare resultaten
Een seperate WerkenBij-website biedt de mogelijkheid om de effectiviteit van jouw Employer Branding-inspanningen nauwkeurig te meten. Je kunt data en analytics bijhouden van je bezoekers, gebeurtenissen, sollicitaties en conversiepercentages. Je kunt je doelgroepen en advertentiecampagnes allemaal richten op dit centrale platform. Hierdoor kun je relevante data bundelen, je strategie continu optimaliseren en je inspanningen en budgetten effectiever inzetten.
5. Flexibiliteit en innovatie
Een losse WerkenBij-website stelt je in staat om snel in te spelen op veranderingen en trends in de arbeidsmarkt. Je kunt (naast je actuele vacature-aanbod) gemakkelijk nieuwe content toevoegen, video’s delen en blogs publiceren. Je kunt zelfs chatbots integreren om vragen van potentiële kandidaten direct te beantwoorden. Dit zorgt ervoor dat je altijd relevant blijft en aantrekkelijk bent voor kandidaten.
Kortom, een eigen WerkenBij-website is een essentieel en veelzijdig instrument voor iedere organisatie die een sterk werkgeversmerk wil neerzetten. Het biedt je gerichte aandacht van je doelgroep, een unieke werkgeversidentiteit, een betere candidate experience, meetbare resultaten en de flexibiliteit die nodig is om te innoveren. Dit zal voor jouw organisatie het verschil maken in de zoektocht naar talent en het versterken van jouw Employer Brand.
Advies en/of informatie over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Matchlab helpt je graag 😄. Bekijk onze productpagina of neem contact met ons op: