Projectblog

Custom Werkenbij-website voor Koninklijke Gazelle

Al meer dan 130 jaar is Koninklijke Gazelle een toonaangevend Nederlands fietsenmerk met de nadruk op technische innovatie, design en kwaliteit. Vol passie, drive en liefde voor het merk werken ruim 500 medewerkers aan de ontwikkeling en productie van 300.000(!) fietsen per jaar.

Gazelle heeft ambitieuze internationale doelstellingen en ondanks een enorme bekendheid als fietsmerk, ervaren ook zij de uitdagingen van de huidige arbeidsmarkt. Een herkenbaar en aansprekend werkgeversmerk met bijpassende Werken-bij website, was nodig om Gazelle ook als werkgever duidelijker te positioneren.   

hero-image

“Juist in deze tijd van structurele krapte op de arbeidsmarkt, is het essentieel om goed te laten zien waar het werken bij Gazelle voor staat. En wat het voor werknemers te bieden heeft. Dat is verrassend veel en gevarieerd!“

- HR Manager Gazelle Marleen Peppelman


Een nieuwe Werken-Bij website

Gazelle beschikt over de nodige recruitment expertise, dat zélf Recruitee als ATS heeft geselecteerd en geïmplementeerd. Het integreren van dit systeem met een goed functionerende en converterende Werken-bij website was een logisch vervolg. Op dit moment hadden ze enkel een ‘Werken bij Gazelle’ subpagina op hun corporate website, die de vacatures doorverwees naar een externe website: jobs@pon.com. Dit zorgde voor een verwarrende en allesbehalve optimale candidate journey, dus hoog tijd voor een stevige upgrade!

Binnen de licentie van Recruitee is een ‘CareersHub’ inbegrepen. Deze CareersHub is kortgezegd een CMS waarmee je een Werkenbij-website kan vormgeven en publiceren. Groot voordeel hiervan is dat dit naadloos de vacatures toont op de juiste plek binnen de website, en de mogelijkheid biedt om per vacature specifieke vragen te stellen tijdens de sollicitatie. Daarnaast komen sollicitanten, inclusief alle informatie en documenten, rechtstreeks in Recruitee terecht. Omdat Matchlab gecertificeerd is als Strategisch Partner van Recruitee, en wij veel kennis en ervaring hebben van dit hele systeem, heeft Recruitee ons aanbevolen aan Koninklijke Gazelle voor dit vraagstuk.

“Bart vertelde enorm gepassioneerd over de organisatie Gazelle en hun plannen met betrekking tot Employer Branding. Hiervoor zocht hij ondersteuning om het werkgeversmerk goed uit te laten stralen op de arbeidsmarkt. Vanuit Recruitee weten we dat het maken van deze vertaalslag voor organisaties, één van de krachten van Matchlab is. Daarom was de link snel gelegd!” 

- Sharlaine Roeters, Senior Account Executive, Recruitee


De Kick-off Vraagstuk

Tijdens de eerste kennismaking (15-03-2024) bespraken we de “uitdaging” die Gazelle ervaarde. Hierbij werd duidelijk dat zij externe expertise zochten om de Werken-bij website op zo’n manier te maken, dat het goed aansluit op de huisstijl en sfeer van hun corporate website en andere styling-uitingen. In de eerste instantie was de vraag of het mogelijk was om dit te realiseren binnen de Careershub en daarnaast hadden ze behoefte aan een ervaren partner met kennis van Recruitee(-websites) en CSS om dit te realiseren. Ook was er een strakke deadline gesteld van 6 weken.
 

Ontwerp website

Op de basis van de Brand Identity en corporate website van Gazelle hebben we voor de homepagina twee custom designs gemaakt om te toetsen welke sfeer zij in gedachten hadden. Deze twee ontwerpen hebben we in Dieren, op het hoofdkantoor en de productielocatie, besproken met het projectteam van Gazelle. Tijdens dit bezoek hebben we ook een rondleiding gekregen om een nog beter beeld van de organisatie en het werkgeversmerk te krijgen. Door middel van de feedback op deze twee ontwerpen, hebben we uiteindelijk één definitieve versie gemaakt die als basis heeft gediend voor de gehele website. 

website gazelle2 mockup.png


Ontwikkeling pagina’s

Het goedgekeurde ontwerp hebben we gebruikt om alle andere pagina’s doeltreffend en aansprekend te ontwikkelen. Dit betreft o.a. afdelingspagina’s, blogpagina’s en vacaturepagina’s. Van ieder type hebben we steeds één variant ontworpen én gelijk gemaakt in het CMS van Recruitee, vervolgens hebben we deze met Gazelle besproken in twee losse sessies.

Deze feedback uit deze sessies hebben we verzameld en verwerkt. Op deze wijze werd het Employer Brand en design steeds beter en konden wij hiermee de andere (sub)pagina’s gaan maken: een afdelingsoverzicht-pagina, 11 afdelingspagina’s, 4 ‘over Gazelle’ pagina’s, een contactpagina, een vacature-overzichtspagina, de vacature-detailpagina’s en de ‘bedanktpagina'.

 

“Matchlab heeft niet alleen inhoudelijk echt het verschil gemaakt, maar ons ook heel goed begeleid om de sfeer treffend te verbeelden, het Employer Brand te versterken en de Candidate Journey te optimaliseren.” 

-Recruitment & AMC Gazelle, Bart Groeliken


Lancering Werken-Bij website

Na het doornemen van verschillende onderdelen van de website, was het moment daar om de 95% versie van de gehele nieuwe Werken-bij website gezamenlijk te bespreken. Uit deze sessie kwamen geen grote aanpassingen, voornamelijk nog wat optimalisatie van content om pagina’s compleet te maken en daarmee konden we de website afmaken.

Door het snelle schakelen en de prettige samenwerking, hebben we het samen voor elkaar gekregen om 6 weken na de kick-off, op 1 mei 2024 live te gaan met een hele mooie en gloednieuwe Werken-bij website: www.werkenbijgazelle.nl  
 

“Ik ben super trots en enorm blij met het resultaat… De samenwerking was geweldig!” 

- Recruitment & AMC Gazelle, Bart Groeliken


Vervolg: update styling

Gazelle verwacht op korte termijn een nieuw Brandbook voor hun merkuitingen, met andere stylingelementen zoals nieuwe kleuren en lettertypes. Zodra deze officieel gelanceerd wordt binnen Gazelle, passen wij ook de gehele styling van www.werkenbijgazelle.nl hierop aan zodat ook deze website helemaal up-to-date zal zijn.

website gazelle tablet.png


Relevant traffic genereren: Employer Branding campagne

Gazelle startte binnen enkele weken na lancering ook met online Employer Branding campagnes die matchlab voor hen mocht verzorgen. Het doel van deze campagne was om meer relevant traffic te generen naar de nieuwe Werken-bij website van Gazelle. In deze campagne focussen we ons hoofdzakelijk op de latent werkzoekende doelgroep, om meer bekendheid en een nog sterker werkgeversmerk neer te zetten voor Gazelle 💪.


Ben je benieuwd wat matchlab voor jouw Werken-bij website of werkgeversmerk kan betekenen? Neem dan contact met ons op →
 

Recente blogs

Alle blog posts
Alle blog posts